سلام وقتتون بخیر من آفلاین دارم دوره رو میبینم استاد فرمودند لیست منابع رو به صورت فایل قرارمیدن ولی من فایلی با این عنوان پیدانکردم
سلام و احترام. دانش آقای مظاهری زاده کلاسه شده و بر اساس تکست و فکت است و کلاس های ایشان بسیار مفید،جذاب و کاربردیست.با تشکر از ایشان و مدیریت محترم
سلام وقت بخیر ازمون مجدد cbt و طرحواره مجددا کی برگزارمیشه؟
با سلام
میخوام از استاد عزیز جناب مظاهری زاده تشکر کنم ، کلیه کلاس های ایشان را تا به امروز به صورت آفلاین مشاهده و کسب فیض کردم. کلاس های ایشان بسیار جذاب است
سلام دوستان چند روز نتونستم توی کلاسهای مدرسه شرکت کنم خیلی کمبودش رو حس کردم 🙈 مخصوصا بحث های گروهی که ضبط نمیشه خواستم اگر ممکنه بهم بگید برای این هفته تا فصل چند از کتاب باید خونده بشه ممنون میشم 🌷
سلام به نظرم متن کاملی بود تقریبا موافقم یه سری از ابهامات منم برطرف شد مرسی از توضیحاتتون امیدوارم در ادامه نظر استاد رو هم در این مورد بشنویم خیلی ممنون
سلام آقای کوشان میشه یه کاری کنید تمام متن پشت سر هم نیاد وقتی من در نوشتن اینتر زدم و رفتم خط پایین وقتی ارسال میکنم همون طور در کامنتها هم در خطهای متفاوت دیده بشه؟
سلام
در جلسهی پنجشنبه بحث گروهی که در بخش اول آن کتاب فعال سازی رفتاری را مطالعه میکنیم. در بخش 3 به تعاریف مختصری از برخی مفاهیم پرداخته بود یکی از مفاهیم مورد تعریف تقویت و تنبیه بود بنظر من در کتاب ناقص عنوان شده بود من تعریف کاملتری ارائه نمودم که در ادامه میاورم چندی از دوستان به من شک کرده و خواستند که استاد این موضوع را شفاف کنند خواهش مندم از استاد محترم در صورت مشاهده اکر اشکالی در تعاریف بعدی بود آن را اصلاح نمایند و اگر نه آن را تایید فرمایند تا موضوع برای دوستان واضح جا بیافتد:
تقویت و تنبیه هر دو برای کنترل و یا تغییر پیامد رفتاری مورد استفاده قرار میگیرند و هر کدام دو نوع مثبت (به معنای ارایه و اضافه نمودن چیزی به معادله تغییر یا کنترل) و منفی (به معنای حذف یا کم کردن چیزی از معادله تغییر یا کنترل) دارند.
تقویت مثبت به معنی "ارائهی" پاداش است (مثل وقتی که برای کودک در ازای تمیز کردن اتاقش شکلاتی میخریم)
تقویت منفی به معنی "حذف" یک عامل ناخوشایند است ( مثل بخشیدن قسمتی از حبس زندانیان به دلیل خوشرفتاری آنها / یا مثال سر کلاس من: کودکی که از خوردن بروکلی متنفر است ولی همیشه مجبور است بخاطر خواصش آن را بخورد وقتی تمام وظایف درسیاش را به نحو احسنت و بدون کمک انجام داده مادر اجازه میدهد یک روز بروکلی را نخورد)
تنبیه مثبت به معنی "ارائهی" مجازات است (مثل وقتی که در رانندگی سرعت مجاز را رعایت نمیکنیم و جریمه میشویم. یا مثال سر کلاس من: کتکی که کودک بابت کار اشتباه یا شیطنتش میخورد)
تنبیه منفی به معنی "حذف" عامل خوشایند است ( مثل وقتی که کودکی علاقهمند به بازی بعد از ظهر در کوچه با دوستانش است ولی به دلیل این که اتاقش را مرتب نکرده مادر وی را از آنچه دوست دارد یعنی بازی بعداز ظهر محروم میکند.)
سلام
در جلسهی پنجشنبه بحث گروهی که در بخش اول آن کتاب فعال سازی رفتاری را مطالعه میکنیم. در بخش 3 به تعاریف مختصری از برخی مفاهیم پرداخته بود یکی از مفاهیم مورد تعریف تقویت و تنبیه بود بنظر من در کتاب ناقص عنوان شده بود من تعریف کاملتری ارائه نمودم که در ادامه میاورم چندی از دوستان به من شک کرده و خواستند که استاد این موضوع را شفاف کنند خواهش مندم از استاد محترم در صورت مشاهده اکر اشکالی در تعاریف بعدی بود آن را اصلاح نمایند و اگر نه آن را تایید فرمایند تا موضوع برای دوستان واضح جا بیافتد:
تقویت و تنبیه هر دو برای کنترل و یا تغییر پیامد رفتاری مورد استفاده قرار میگیرند و هر کدام دو نوع مثبت (به معنای ارایه و اضافه نمودن چیزی به معادله تغییر یا کنترل) و منفی (به معنای حذف یا کم کردن چیزی از معادله تغییر یا کنترل) دارند.
تقویت مثبت به معنی "ارائهی" پاداش است (مثل وقتی که برای کودک در ازای تمیز کردن اتاقش شکلاتی میخریم)
تقویت منفی به معنی "حذف" یک عامل ناخوشایند است ( مثل بخشیدن قسمتی از حبس زندانیان به دلیل خوشرفتاری آنها / یا مثال سر کلاس من: کودکی که از خوردن بروکلی متنفر است ولی همیشه مجبور است بخاطر خواصش آن را بخورد وقتی تمام وظایف درسیاش را به نحو احسنت و بدون کمک انجام داده مادر اجازه میدهد یک روز بروکلی را نخورد)
تنبیه مثبت به معنی "ارائهی" مجازات است (مثل وقتی که در رانندگی سرعت مجاز را رعایت نمیکنیم و جریمه میشویم. یا مثال سر کلاس من: کتکی که کودک بابت کار اشتباه یا شیطنتش میخورد)
تنبیه منفی به معنی "حذف" عامل خوشایند است ( مثل وقتی که کودکی علاقهمند به بازی بعد از ظهر در کوچه با دوستانش است ولی به دلیل این که اتاقش را مرتب نکرده مادر وی را از آنچه دوست دارد یعنی بازی بعداز ظهر محروم میکند.)
سلام - آزمون مجدد برگزار میشه - به طور کلی هرماه آزمون هست و هر سه یا چهار ماه سرفصل آزمون ها تکرا ر میشوند .
با سلام
من تازه در کارگاه CBT و طرح واره درمانی شرکت نمودم و جلسه اول رو گذروندم. طبیعتا شاید با کلاس پیش نرم. می خواستم بدونم که باز هم امتحان برگزار می کنید جهت کسانی که عقب موندند از کارگاه؟ یا روش امتحان به چه شکل است؟
سلام ، خسته نباشید
از یکم مهر ثبتنام آزمون cbt شروع میشه ، اما هنوز عنوان دوره درمان وسواس با رویکرد شناختی درمانی اصلاح نشده است ، چنین کارگاهی هنوز برگزار نشده و درمان وسواس هنوز تدریس نشده است
باسلام کما لگرایی لازمه اهمال کاری هست ج لسات بعدی بهش پرداخته میشه؟
سلام - جناب آقای حمیدی عزیز سلام عرض شد - بعد از گزارشات اعلامی توسط دانشجویان سوالات مربوطه با استاد چک میشود و و در صورت اشتباه سوال برای دانشجویان حذف میشود و نمره اصلاح میشود. همچنین اگر درصد پذیرفته شدگان آزمون پایین باشد سوالاتی که توسط کمتر کسی پاسخ داده شده باشد نیز حدف میشود.
اگر اعتراضی در آزمون خود دارید میتوانید با پشتیبان آنلاین - پشتیبان فنی - مسئول ثبت نام مطرح نمایید و یا در قسمت مربوطه مستقیما به مدیریت و یا مدیر آموزش پیام دهید -
با تشکر
با سلام خدمت داشنجویان گرامی - این فضا جهت گفتگو با سایر دانشجویان طراحی شده است ، در صورتی که از پشتیبانان مدرسه سوال دارید با زدن آیکون بنفش گوشه سمت راست با پشتیبان آنلاین در ارتباط باشید.
تا کنون 3 امتحان CBT برگزار شده که در هر 3 امتحان سوالات اشتباه وجود داشته است و علیرغم انعکاس بنده تا کنون هیچ اقدام اصلاحی انجام نشده است . این موجب تضییعه حقوق داوطلبین میشود چرا که برای هر امتحان هزینه پرداخت میکنند و با این شکل سوالات آمار ردی ها بالا میرود
با سلام و احترام
جلسات بحث گروهی که روزهای پنجشنبه برگزار می شود را چطور میتوانیم ببینیم؟
با سلام جلسه 14 دنباله اضطراب فراگیر نیست.احساس می کنم مطالب در راستای جلسه گذشته نیست
با تشکر
پشتیبان گرامی درود، سرفصل 4م را استاد جابجا نمودند و در این بخش به اضطراب فراگیر پرداختند. اما به اشتباه روی سرفصل وسواس قید شده لطفا اصلاح بفرمایید